Blar i Statens vegvesen på dokumenttype "Report"
Viser treff 21-40 av 1006
-
Ambisjonsnivåmetoden
(UTB-rapport;2007/17, Report, 2008)Ambisjonsnivåmetoden er eit hjelpemiddel for planlegging av støyreduksjonstiltak i samsvar med Miljøverndepartementet "Retningslinje for behandling av støy i arealplanlegging", T -1442. Metoden kan nyttast til ... -
Analyse av dødsulykker: region vest
(Statens vegvesens rapporter;133, Report, 2012-06-29)Analyse av 35 dødsulykker med 36 drepte i Region vest 2011 -
Analyser av sykkeltiltak i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger med app-data
(TØI rapport;1697/2019, Report, 2019-06)I prosjektet så vi på mulige datainnsamlingsmetoder og deres egnethet til å evaluere infrastruktur tiltak for syklister. Deretter undersøkte vi virkningen av 27 prosjekter på sykkelbruk, ved hjelp av appdata. Prosedyrer ... -
Analytisk dimensjonering av vegkonstruksjoner : Evaluering og valg av system for norske forhold
(Statens vegvesens rapporter;524, Report, 2019-12)FoU programmet VegDim (2018 – 2022) har som hovedmål å velge, tilpasse til norske forhold og ta i bruk et eksisterende mekanistisk – empirisk (analytisk) dimensjoneringssystem for vegkonstruksjoner. Moderne mekanistisk – ... -
Analyzing automatically captured traffic sign data from the Vionice system
(SINTEF rapport;2017:00096, Report, 2017-05)The Finnish startup company Vionice has developed a system for automatically capturing data about road signs. The system uses mobile phones with camera and GPS placed in the windscreen of NPRA vehicles, and computer vision ... -
Antall leveranser og lossetider : studie av varetransport i byområder
(UTB-rapport / Vegdirektoratet;2008/04, Report, 2008) -
Arkeologiske undersøkelser : en vurdering av nyere avanserte arkeologiske registreringsmetoder i forbindelse med vegutbyggingsprosjekter
(Statens vegvesens rapporter;192, Report, 2013-02-18)Forsidebilde: NIKU og Airborne Technologies -
Arkeologiske undersøkelser : en vurdering av nyere avanserte arkeologiske registreringsmetoder i forbindelse med vegutbyggingsprosjekter
(Statens vegvesens rapporter;192, Report, 2013-02-18)Forsidebilde: NIKU og Airborne Technologies -
Asfaltfuger Etatsprogrammet : Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;549, Report, 2016-05)Statens vegvesen legger ned betydelige ressurser på vedlikehold av asfaltfuger, og fugene ser ikke ut til å fungere spesielt bra i sin nåværende form. En bredt sammensatt gruppe har derfor sett på problemet. Andre fugetyper ... -
Asfaltutviklingsprosjektet i Telemark (AUT)
(Statens vegvesens rapporter;572, Report, 2016-04-28)Asfaltutviklingsprosjektet i Telemark (AUT) har vært et samarbeidsprosjekt mellom Statens vegvesen og Icopal as (i dag Lemminkäinen). Hovedformålet med prosjektet var å bedre bæreevnen og utvikle funksjonelle og rimelige ... -
Askimporten - feltforsøk med overflatebehandling
(Statens vegvesens rapporter;848, Report, 2022-12)Rapporten gir en oppsummering av resultater fra et testfelt med ulike overflateprodukter på veggelementer i Askimporten tunnel. Elementene ble påført både fargeløse impregneringer/hydrofoberende impregneringer, hvitpigmenterte ... -
Askimporten tunnel : Feltforsøk med overflatebehandling av veggelementer. Fase 1 - etablering av forsøksfelt
(VD rapport;16, Report, 2011-06)Det ble opprettet et forsøksfelt for overflatebehandling av veggelementer av betong i Askimporten tunnel høsten 2010. Seks produktleverandører ble invitert til å delta i forsøksprosjektet, og de har til sammen påført ni ... -
An assessment of the available simulation models for the planning and design of safe urban intersections for pedestrians and cyclists
(TØI report;1391/2015, Report, 2015-12)Den norske transportplanleggingsagendaen ønsker å skape gode forhold for fotgjengere og syklister. Bærekraftige transportmidler, dvs. kollektivtransport, sykling og gange skal også, ifølge politiske målsetninger, stå for ... -
Attraktiv skoleveg: En verktøykasse for trygge, sosiale og aktive skoleveger
(Statens vegvesens rapporter;439, Report, 2015-10-09)Rapporten presenterer generelle råd for planlegging og utforming av attraktive skoleveger. Arbeid med attraktive skoleveger er forankret i statlige mål om nullvekst i biltrafikk og at økning innen persontransport i byområder ... -
Automatic section speed control : Evaluation Results
(VD rapport;1E, Report, 2011-01)Automatic speed cameras measure average driving speed between two camera boxes. In 2009 automatic section speed controll trials were conducted at three sites in Norway. The results show that the average driving speed ... -
Automatic Section Speed Control in Tunnels : Effect on speed and accidents
(Statens vegvesens rapporter;142E, Report, 2013-04)Trials with Automatic Section Speed Control – ( ASSC) have been carried out in four different tunnels in Norway. The effect on speed has been measured. The reduction is between 3 km/h and 10 km/h. The largest reduction is ... -
Automatiserte kjøretøy i by : muligheter og utfordringer
(Statens vegvesens rapporter;443, Report, 2017-02)Automatiserte kjøretøy kan medføre store endringer i transportsektoren. Rapporten forsøker å identifisere noen av disse mulige endringene, og hvordan automatisering spiller sammen med elektrifisering og deling. Deretter ... -
Autonom feiemaskin - Kongsberg
(SINTEF rapport;2021:00277, Report, 2021-05-03)I samarbeid med By&Lab sin ITS-pilot: Tilstandsregistrering og drift- og vedlikehold av gang og sykkelveger ved bruk av oppkoblede og autonome maskiner og FoU-programmet BEVEGELSE, ble en selvkjørende feiemaskin testet på ... -
Avalanche Hazard Assessment Supported by UAS
(Statens vegvesen rapporter;958, Report, 2024-01)Rapporten sammenstiller kunnskapsstatus ('state of the art') som er relevant for Statens vegvesen sin bruk av ubemannede luftsystemer (droner, UAS) for overvåking og vurdering av snøskredfare og andre naturfarer. Den ... -
Årsaker til kø : Case E18 vest for Oslo
(VD rapport;9, Report, 2011-02)Hvor lenge køen i rushtid varer om morgenen har stor betydning for hvor mye næringslivets transportkostnader blir påvirket. Når køen først er der, reduseres avviklingen og køene vokser. Prosjektet studerer inngående hvordan ...