Læring og næring. Trafikklærerens utvikling av didaktisk kompetanse i skjæringsfeltet mellom fag, læringsforståelse og kultur
Abstract
Denne rapporten er resultat av et oppdrag fra Statens vegvesen,Vegdirektoratet. Rapporten handler om trafikklærerens didaktiskekompetanse, og hvordan denne kan utvikles i skjæringsfeltet mellomfag, læringsforståelse og kultur.Vi har brukt ulike innfallsvinkler for å belyse spørsmålet om hvilke kravtil didaktisk kompetanse trafikklæreren står overfor i sitt arbeid. Målethar hele tiden vært å bidra med tanker og begreper som kan være tilnytte i utvikling av denne kompetansen. Når vi framholder betydningenav refleksjon i rapporten, så er det i den tro at det kan bidra til å økekvaliteten på føreropplæringen.Rapporten er utarbeidet ved NTNU ViLL, Forskningsenheten voksne ilivslang læring.
Description
Læring og næring. Trafikklærerens utvikling av didaktisk kompetanse i skjæringsfeltet mellom fag, læringsforståelse og kultur