Show simple item record

dc.contributor.authorVegdirektoratet
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2021-05-25T07:17:08Z
dc.date.available2021-05-25T07:17:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbnISBN-978-82-7207-623-7
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2756149
dc.descriptionDenne håndboka erstatter tidligere håndbok V323 Reklame og trafikkfare som ble utgitt i 2011. Håndboken er utgått.en_US
dc.description.abstractHåndboka skal være et hjelpemiddel for ansatte i Statens vegvesen som arbeider med utendørs reklame langs offentlig veg. Det er lagt stor vekt på den praktiske siden av behandling av reklamesaker, slik at den også bør kunne brukes som oppslagsbok og lærebok om behandling av reklamesaker. Det understrekes imidlertid at alle reklamesaker er enkeltsaker som skal behandles individuelt etter forvaltningsloven. Håndbokas tittel - Reklame og trafikkfare - fokuserer på at Statens vegvesen skal utøve et trafikkfaglig skjønn i vurderingen om en reklame kan tillates oppsatt langs en offentlig veg eller ikke. Vegloven gir ikke Statens vegvesen hjemmel til å legge estetisk skjønn til grunn i en vurdering av om en reklame skal tillates eller ikke. En estetisk vurdering av reklame skal ivaretas gjennom plan- og bygningsloven.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatens vegvesenen_US
dc.relation.ispartofseriesHåndbok/Statens vegvesen;V323
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectVegdirektorateten_US
dc.subjectReklameen_US
dc.subjectTrafikkfareen_US
dc.subjectReklameparagrafenen_US
dc.titleReklame og trafikkfare [Håndbok V323]en_US
dc.typeBooken_US
dc.source.pagenumber127en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal