Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorUteng, Tanu Priya
dc.contributor.authorTaylor, David
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2021-01-14T09:49:20Z
dc.date.available2021-01-14T09:49:20Z
dc.date.issued2015-12
dc.identifier.issn0808-1190
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2722953
dc.description.abstractDen norske transportplanleggingsagendaen ønsker å skape gode forhold for fotgjengere og syklister. Bærekraftige transportmidler, dvs. kollektivtransport, sykling og gange skal også, ifølge politiske målsetninger, stå for all fremtidig trafikkvekst i byregionene. Statens vegvesen ønsket på bakgrunn av dette å ta i bruk verktøy for effektiv modellering av fotgjengere og syklister ved trafikkerte gatekryss i byene for å redusere trafikkulykker. Denne rapporten presenterer detaljert informasjon om tilgjengelige (og fremtidige) simuleringsverktøy som kan tas i bruk ved planlegging og utforming av veikryss. Vi har identifisert viktige hensyn som kapasitet og egenskaper som må vurderes dersom verktøyene skal brukes til effektiv utforming av gatekryss hvor fotgjengere, syklister og kjøretøy møtes. Prosjektet er finansiert av Statens vegvesen gjennom FOUprogrammet BEST – Bedre sikkerhet i trafikken.en_US
dc.description.abstractThe Norwegian transport planning agenda is moving towards creating supportive conditions for pedestrians and cyclists. It is also a policy directive that all future growth in traffic in the urban regions should be absorbed by sustainable transport modes i.e. public transport, cycling and walking. In light of these developments, the Norwegian Public Roads Administrationis keen on adopting tools to model the flow of pedestrians and cyclists in the urban intersections to effectively minimise traffic accidents. This report presents detail information on the available (and forthcoming) simulation tools which may be used for the planning and design of road junctions and crossings. We identify key considerations for the capability of software tools if they are to be used for effective junction design involving (potentially large numbers of) pedestrians and cyclists, together with motor vehicles. The Norwegian Public Roads Administration (NPRA) funded this study through the BEST project, which looks into traffic safety issues in Norway.en_US
dc.description.sponsorshipNorwegian Public Road Administration (NPRA)en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTØI Transportøkonomisk Institutten_US
dc.relation.ispartofseriesTØI report;1391/2015
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectGåendeen_US
dc.subjectSimuleringsmodellen_US
dc.subjectSyklendeen_US
dc.subjectTrafikksikkerheten_US
dc.subjectCyclistsen_US
dc.subjectPedestrianen_US
dc.subjectSimulation modelsen_US
dc.subjectRoad Safetyen_US
dc.titleAn assessment of the available simulation models for the planning and design of safe urban intersections for pedestrians and cyclistsen_US
dc.typeReporten_US
dc.rights.holderTØI Transportøkonomisk Institutten_US
dc.source.pagenumber72en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal