dc.contributor.author | Kuran, Christian | |
dc.coverage.spatial | Norway | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T10:44:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T10:44:29Z | |
dc.date.issued | 2018-04-10 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2712134 | |
dc.description.abstract | Det å få virksomheter til å innse at trafikksikkerhet er en viktig del av HMS-arbeidet vurderes å være et viktig første skritt mot idealet om 10 år. Vi går fra det øyeblikksbildet vi ser i dag (ØB0) til et forsøk på å beskrive en ønsket tilstand om 10 år (ØB10). Hva må til for at vi skal få en slik situasjon eller tilstand, gitt den utviklingen vi ser i dag? Statens vegvesen kan bidra til at regelverket i større grad tilpasses dagens utfordringer på vegsystemet, at regeltøyende atferd og næringen i helhet blir systematisk undersøkt for å tilpasses bruk av risikoinformerte styringssystemer av trafikksikkerhet som kan fungere. | en_US |
dc.description.sponsorship | Statens vegvesen | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | IRIS Samfunnsforskning | en_US |
dc.relation.ispartofseries | IRIS rapport;2018/012 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Trafikksikkerhetsstyring | en_US |
dc.subject | HMS-styringen | en_US |
dc.subject | Trafikksikkerhet | en_US |
dc.subject | BEST | en_US |
dc.subject | Fou | en_US |
dc.title | Trafikksikkerhetsstyring i virksomheter som del av HMS-styringen | en_US |
dc.title.alternative | Miniscenario i trafikksikkerhet | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.rights.holder | IRIS Samfunnsforskning | en_US |
dc.source.pagenumber | 39 | en_US |