Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBjørnskau, Torkel
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2020-12-07T10:20:48Z
dc.date.available2020-12-07T10:20:48Z
dc.date.issued2018-05
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2712127
dc.description.abstractDet er et politisk mål at trafikkveksten i byområder skal skje gjennom sykling, gåing og kollektive transportmidler. Mer sykling og gåing vil føre til flere skader, men først og fremst flere lettere skader. Antall hardt skadde vil trolig ikke øke mye selv med mange tusen flere syklister og fotgjengere. Men det avhenger av god infrastruktur for syklister og fotgjengere. Økt innsats når det gjelder drift og vedlikehold av infrastrukturen vil kunne gi færre skader.en_US
dc.description.abstractIt is a political goal that traffic growth in urban areas should take place through cycling, walking and public transport. More cycling and walking will lead to more injuries, but first and foremost more lighter injuries. The number of hard injured will probably not increase much even with many thousands more cyclists and pedestrians. But it depends on good infrastructure for cyclists and pedestrians. Increased effort in terms of operation and maintenance of the infrastructure could result in fewer injuries.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherTØI Transportøkonomisk Institutten_US
dc.relation.ispartofseriesTØI rapport;1631/2018
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectRisikoen_US
dc.subjectReisekjederen_US
dc.subjectSyklisteren_US
dc.subjectFotgjengereen_US
dc.subjectSkaderen_US
dc.subjectNullvekstmåleten_US
dc.titleFlere trafikkskader av nullvekstmålet?en_US
dc.title.alternativeEffekter av å flytte framtidige reiser fra bil til andre transportmidleren_US
dc.typeReporten_US
dc.rights.holderTØIen_US
dc.source.pagenumber52en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal