dc.contributor.author | Tretvik, Terje | |
dc.coverage.spatial | Norway | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-11-05T07:32:54Z | |
dc.date.available | 2020-11-05T07:32:54Z | |
dc.date.issued | 2008-06-26 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-14-04561-1 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2686474 | |
dc.description.abstract | Undersøkelsen som dokumenteres i denne rapporten inngår i Vegdirektoratets Etatsprosjekt
Miljøvennlig bytransport, og tar for seg årsaker til variasjon i transportmiddelbruken med spesiell fokus på sykling. Delprosjekt 1 tar for seg sykling og betydningen av topografi og arealbruk med kommunene Skedsmo og Tønsberg som case. Delprosjektet 2 fokuserer på sykling og betydningen av reisetid og har Vestfoldbyen som case.
I det første delprosjektet er data om reisevaner slått sammen fra flere undersøkelser som ble gjort i 2001, og det er koblet inn data om sonene og sone-til-sone relasjonene fra grunnlagsdataene til regionale transportmodeller og kartdatakilder. Sykkelbruken er analysert som andel sykkel mellom sonepar med trafikk internt i hver kommune.
I det andre delprosjektet er datagrunnlaget opplysninger om hvor ofte yrkesaktive og skoleelever og studenter reiste kollektivt, kjørte bil og syklet til sitt oppmøtested for arbeid/skole, den måneden i året undersøkelsen ble gjort. For reisemåter som har blitt brukt er det gitt opplysninger om reisetidskomponenter, og det er kodet på data om gjennomsnittlig høydemeter for sonene og sone-tilsone avstander. | en_US |
dc.description.sponsorship | Statens vegvesen | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | TØI Transportøkonomisk institutt | en_US |
dc.relation.ispartofseries | TØI rapport;SINTEF A7057 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Samferdsel | en_US |
dc.subject | Trafikk | en_US |
dc.subject | Reisevaner | en_US |
dc.subject | Sykkelbruk | en_US |
dc.title | Forklaringer på transportmiddelbruk – Casestudie sykkel | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.rights.holder | Transportøkonomisk Institutt | en_US |
dc.source.pagenumber | 38 | en_US |