Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSørensen, Michael Wøhik Jæger
dc.contributor.authorLoftsgarden, Tanja
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2020-10-29T10:40:47Z
dc.date.available2020-10-29T10:40:47Z
dc.date.issued2010-11
dc.identifier.isbn978-82-480-1161-3
dc.identifier.issn0808-1190
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2685667
dc.description.abstractNorske og utenlandske effektstudier og erfaringer med ni fotgjenger- og syv kollektivtrafikktiltak i bykryss samt shared space (samruktsområde) er innsamlet og sammenfattet. Gangfelt forbedrer fotgjengers fremkommelighet og trygghet, men har en negativ sikkerhetseffekt. Suppleres gangfelt med et eller flere av de andre fotgjengertiltak, kan denne negative effekten i større eller mindre grad elimineres, samtidig med at fotgjengeres fremkommelighet og trygghet forbedres. Tiltak som allerede brukes, bør brukes ennå mer, og tiltak som ikke brukes må testes ut og evalueres i demonstrasjonsprosjekter. Alle kollektivtrafikktiltakene ser ut til å forbedre bussenes fremkommelighet i kryss, men den empiriske dokumentasjonen for dette er mangelfull, og flere effektstudier etterlyses.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherTØI Transportøkonomisk institutten_US
dc.relation.ispartofseriesTØI rapport;1108/2010
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectVegkryssen_US
dc.subjectTryggheten_US
dc.subjectTrafikksikkerheten_US
dc.subjectTiltaken_US
dc.subjectTettbygd strøken_US
dc.subjectFramkommeligheten_US
dc.subjectEffekten_US
dc.titleTiltak for fotgjengere og kollektivtrafikk i bykryssen_US
dc.title.alternativeMeasures for pedestrians and Public Transport in City Intersections - International experiences and evaluation studiesen_US
dc.typeReporten_US
dc.rights.holderTransportøkonomisk Institutten_US
dc.source.pagenumber119en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Miljøvennlig bytransport - FoU-program (2007-2011) [22]
    Målet med FoU-programmet var å øke kompetansen på miljøvennlig bytransport både i Statens vegvesen og i samfunnet som helhet, og på den måten bidra til mer miljøvennlig transport i byer og tettsteder.

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal