Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWeber, Christian
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2020-10-27T13:20:03Z
dc.date.available2020-10-27T13:20:03Z
dc.date.issued2016-12
dc.identifier.isbn978-82-480-1820-9
dc.identifier.issn0808-1190
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2685298
dc.description.abstractRapporten presenterer resultater fra utslippsmålinger av personbiler med GDI-motor. Rapporten bekrefter at bensinbiler slipper ut mer CO2 enn dieselbiler, men dieselbilens forsprang minker: Ved +23 °C slipper bensinbilene i gjennomsnitt ut 13,3 % mer CO2 per kilogram kjøretøymasse enn dieselbilene. Men denne forbedringen kommer til en høy pris: Ved kaldstart i kulde slipper biler med GDI-motor mer partikkelmasse en dieselbiler med partikkelfilter. Noen biler med GDI-motor viser relativ høy utslipp av NOx, men utslippet er betydelig lavere enn fra moderne dieselbiler.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherTØI Transportøkonomisk institutten_US
dc.relation.ispartofseriesTØI rapport;1541/2016
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectAvgassutslippen_US
dc.subjectCO2-utslippen_US
dc.subjectNOxen_US
dc.subjectKjøretøyteknologien_US
dc.subjectPMen_US
dc.titleUtslipp fra personbiler med bensin-direkteinnsprøytning - Resultater fra måleprogrammet i EMIROAD 2016en_US
dc.title.alternativeExhaust emissions from cars with GDItechnology - Results from the measurement program in EMIROAD 2016en_US
dc.typeReporten_US
dc.rights.holderTransportøkonomisk institutten_US
dc.source.pagenumber30en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal