Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSildnes, Beate
dc.contributor.authorAxelsen, Vebjørn
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2020-10-16T09:48:59Z
dc.date.available2020-10-16T09:48:59Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2683295
dc.description.abstractPå oppdrag fra Vegdirektoratet har BearingPoint analysert ulykkesrisiko på Europa-, riks- og fylkesveger i Norge. Avansert dataanalyse i form av maskinlæringmetoden HyperCube er benyttet for å identifisere drivere for alvorlige utfall på ulykker. Prosjektet er en supplerende analyse til arbeidet beskrevet i (BearingPoint, 2017) og i (BearingPoint, 2018), og fokuserer på enkeltulykker framfor vegsegmenter. Fra BearingPoints side har Vebjørn Axelsen vært prosjektleder, med Beate Sildnes som prosjektdeltaker. Prosjektdeltakere fra Vegdirektoratet har vært Arild Engebretsen og Jan Kristian Jensen. Datagrunnlaget for analysen er skaffet til veie gjennom et samarbeid mellom Vegdirektoratet (ved Jan Kristian Jensen) og BearingPoint.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherBearingPointen_US
dc.relation.ispartofseriesBearingPoint;2018/06
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectVegutformingen_US
dc.subjectTrafikkulykkeren_US
dc.subjectDatanalyseen_US
dc.titleForebygging av trafikkulykker ved bruk av avansert dataanalyse: Drivere for alvorlige utfallen_US
dc.typeReporten_US
dc.rights.holderBearingPointen_US
dc.source.pagenumber125en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal