Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFlügel, Stefan
dc.contributor.authorFlötteröd, Gunnar
dc.contributor.authorKwong, Chi Kwan
dc.contributor.authorSteinsland, Christian
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2020-10-06T10:27:33Z
dc.date.available2020-10-06T10:27:33Z
dc.date.issued2014-10
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2681301
dc.description.abstractThe report evaluates methods for traffic assignment modelling (static macroscopic, dynamic macroscopic and dynamic micro/mesocopic) within strategic transport model systems. Our evaluation of traffic assignment models found that dynamic meso/micro models are most appropriate for all (considered) application purposes in congested urban areas. The biggest advantages are connected to the realistic modelling of congestion and the richness in analysis (allowing to aggregate results in any desirable way). Those models have some practical challenges/disadvantages. They require more detailed input data, are more demanding with respect to implementation, calibration and usage and set high requirements (expert knowledge) on the users. The stochasticity of dynamic meso/micro models imply that distributions of predictions from several model runs should be compared.en_US
dc.description.abstractRapporten vurderer metoder for trafikkavviklingsmodeller (statisk makroskopisk, dynamisk makroskopisk og dynamisk mikro/mesoskopisk) i strategiske transportmodeller. Vår evaluering av metoder for trafikkavvikling beskriver dynamiske meso- eller mikromodeller som mest egnet for alle (vurderte) analysehensikter i købelastede byområder. De største fordelene er knyttet til en realistisk modellering av kø og bredden i analysemuligheter (muligheten til å aggregere resultater på alle ønskelige måter). Disse modellene har imidlertid noen utfordringer/ulemper i praksis. De krever mer detaljerte inndata, er mer krevende med hensyn på implementering, kalibrering og bruk og stiller høyere krav (ekspertkunnskap) på brukersiden. Pga. stokastikken i dynamiske meso/mikro-modeller bør fordelinger av prediksjoner fra flere modellkjøringer sammenlignes.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesenen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTØI Transportøkonomisk Institutten_US
dc.relation.ispartofseriesTØI rapport;1358/2014
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectCongestionen_US
dc.subjectModelsen_US
dc.subjectStrategicen_US
dc.subjectTraffic assignmenten_US
dc.subjectTransport Modelsen_US
dc.subjectBelastningen_US
dc.subjecten_US
dc.subjectStrategien_US
dc.subjectTrafikkavviklingen_US
dc.subjectTransportmodelleren_US
dc.titleEvaluation of methods for calculating traffic assignment and travel times in congested urban areas with strategic transport modelsen_US
dc.typeReporten_US
dc.rights.holderTØI Transportøkonomisk Institutten_US
dc.source.pagenumber82en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal