dc.contributor.author | Riddervold Levy, Jorunn | |
dc.date.accessioned | 2020-08-20T08:03:47Z | |
dc.date.available | 2020-08-20T08:03:47Z | |
dc.date.issued | 2016-06 | |
dc.identifier.issn | 1893-1162 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2673115 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten beskriver aktiviteter og tester på veiing-i-fart, gjennomført i perioden 2011-2015, med de viktigste resultatene.
Testene inkluderer noen få varianter av sensorer og dataloggere, over en relativt kort tidsperiode, slik at vi ikke kan gi en entydig anbefaling av utstyr. Flere typer strip sensorer kunne vært med i testene. Av det utstyret som er testet gir Kistler sensorer klart mest nøyaktige resultater, og den holder seg også mest stabil over tid.
Valg av utstyr må gjøres på bakgrunn av aktuelle behov for nøyaktighet, og kostnader bør sees over hele levetiden. Dersom man velger det alternativet som er billigst i innkjøp og installasjon (piezokabler), vil det kreve tett oppfølging og hyppig kalibrering.
Levetiden på sensorene har vært under to år, på grunn av stor vegslitasje. Det bør vurderes alternativer som kan legges dypere. | en_US |
dc.description.sponsorship | Statens vegvesen Vegdirektoratet | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Statens vegvesen | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Statens vegvesens rapporter;613 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Veiing i fart | en_US |
dc.subject | Statens vegvesen Vegdirektoratet | en_US |
dc.subject | WIM | en_US |
dc.subject | Aksellast | en_US |
dc.subject | Trafikksikkerhet, miljø- og teknologiavdelingen ITS | en_US |
dc.title | Registrering av aksellast: Erfaringer med veiing i fart (WIM) 2011-2015 | en_US |
dc.title.alternative | Registration of axle loads: Experience with weigh-in-motion (WIM) 2011- 2015 | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.source.pagenumber | 76 | en_US |