Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFrøyland, Per
dc.contributor.authorRistesund, Øystein
dc.contributor.authorSimonsen, Steinar
dc.date.accessioned2020-06-23T12:37:35Z
dc.date.available2020-06-23T12:37:35Z
dc.date.issued2014-07
dc.identifier.issn1893-1162
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2659180
dc.description.abstractI mange land har midtstilte kollektivtraseer blitt en vanlig løsning, Spesielt i bynære områder med høy biltetthet. Løsningen kombineres gjerne med prioriterte gater for busstrafikk i og gjennom sentrumsområdene. I Norge er det i de største byene bygget noen strekninger med midtstilt kollektivfelt. Rapporten omhandler hva superbusskonsepter inneholder, samt erfaringer med midtstilt plassering av kollektivfelt. Med bakgrunn i nasjonale og internasjonale erfaringer gir rapporten anbefaling om hvordan Statens vegvesen bør gå fram ved planlegging av slike tiltak.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesen Vegdirektorateten_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatens vegvesenen_US
dc.relation.ispartofseriesStatens vegvesens rapporter;312
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectStatens vegvesen Vegdirektorateten_US
dc.subjectTrafikksikkerhet, miljø- og teknologiavdelingenen_US
dc.subjectBus Rapid Transiten_US
dc.subjectMidtstilte kollektivfelten_US
dc.subjectBRTen_US
dc.subjectSuperbussen_US
dc.subjectErfaringer internasjonalten_US
dc.subjectNorske eksempleren_US
dc.titleSuperbusskonsept og midtstilt kollektivfelten_US
dc.title.alternativeBus Rapid Transit and centered bus lanesen_US
dc.typeReporten_US
dc.source.pagenumber28en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal