dc.contributor.author | Frøyland, Per | |
dc.contributor.author | Ristesund, Øystein | |
dc.contributor.author | Simonsen, Steinar | |
dc.date.accessioned | 2020-06-23T12:37:35Z | |
dc.date.available | 2020-06-23T12:37:35Z | |
dc.date.issued | 2014-07 | |
dc.identifier.issn | 1893-1162 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2659180 | |
dc.description.abstract | I mange land har midtstilte kollektivtraseer blitt en vanlig løsning, Spesielt i bynære områder med høy biltetthet. Løsningen kombineres gjerne med prioriterte gater for busstrafikk i og gjennom sentrumsområdene. I Norge er det i de største byene bygget noen strekninger med midtstilt kollektivfelt. Rapporten omhandler hva superbusskonsepter inneholder, samt erfaringer med midtstilt plassering av kollektivfelt. Med bakgrunn i nasjonale og internasjonale erfaringer gir rapporten anbefaling om hvordan Statens vegvesen bør gå fram ved planlegging av slike tiltak. | en_US |
dc.description.sponsorship | Statens vegvesen Vegdirektoratet | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Statens vegvesen | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Statens vegvesens rapporter;312 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Statens vegvesen Vegdirektoratet | en_US |
dc.subject | Trafikksikkerhet, miljø- og teknologiavdelingen | en_US |
dc.subject | Bus Rapid Transit | en_US |
dc.subject | Midtstilte kollektivfelt | en_US |
dc.subject | BRT | en_US |
dc.subject | Superbuss | en_US |
dc.subject | Erfaringer internasjonalt | en_US |
dc.subject | Norske eksempler | en_US |
dc.title | Superbusskonsept og midtstilt kollektivfelt | en_US |
dc.title.alternative | Bus Rapid Transit and centered bus lanes | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.source.pagenumber | 28 | en_US |