Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRagnøy, Arild
dc.date.accessioned2020-05-20T09:01:39Z
dc.date.available2020-05-20T09:01:39Z
dc.date.issued2013-04
dc.identifier.issn1893-1162
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2655101
dc.description.abstractStreknings-ATK er forsøkt i 4 vegtunneler med ulike karakteristika. Effekten på kjørefart er målt. Resultatene viser at effekten er minst like god som for veg i dagen. Det er målt fartsreduksjoner mellom 3km/t og 10km/t. Størst reduksjon der farten var høyest før SATK. Effekten på ulykker er beregnet med en nylig utviklet eksponentialmodell til mellom 11% og 20%.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesen Vegdirektorateten_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatens vegvesenen_US
dc.relation.ispartofseriesStatens vegvesens rapporter;142
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectStreknings-ATKen_US
dc.subjectTunnelen_US
dc.subjectEffekt på kjørefarten_US
dc.subjectUlykkesberegningen_US
dc.subjectStatens vegvesen Vegdirektorateten_US
dc.subjectTrafikksikkerhet, miljø-og teknologiavdelingenen_US
dc.titleStreknings-ATK i tunnel : målt effekt på kjørefart, beregnet effekt på ulykkeren_US
dc.title.alternativeAutomatic Section Speed Control in Tunnels : Effect on speed and accidentsen_US
dc.typeReporten_US
dc.source.pagenumber47en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal