Show simple item record

dc.contributor.authorElvik, Rune
dc.coverage.spatialNorwaynb_NO
dc.date.accessioned2020-01-12T17:55:01Z
dc.date.available2020-01-12T17:55:01Z
dc.date.issued2014-01
dc.identifier.isbn978 -82-480-1491-1
dc.identifier.issn0808 -1190
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2635807
dc.description.abstractTidligere utviklede modeller av sammenhengen mellom trafikkens gjennomsnittsfart og trafikksikkerhet er oppdatert. Det finnes to hovedmodeller: Potensmodellen og eksponentialmodellen. Begge kan benyttes. Studier av sammenhengen mellom fartsvariasjon og trafikksikkerhet er gjennomgått. Disse studiene tyder på at økt fartsvariasjon øker risikoen for ulykker. Det er foreløpig ikke mulig å tallfeste denne sammenhengen særlig presist.nb_NO
dc.description.sponsorshipStatens vegvesennb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherTØI Transportøkonomisk instituttnb_NO
dc.relation.ispartofseriesTØI rapport;1296/2014
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectModellernb_NO
dc.subjectTrafikksikkerhetnb_NO
dc.subjectFartnb_NO
dc.subjectVariabilitetnb_NO
dc.titleFart og trafikksikkerhet : nye modellernb_NO
dc.title.alternativeSpeed and road safety : new modelsnb_NO
dc.typeReportnb_NO
dc.rights.holderTransportøkonomisk Instituttnb_NO
dc.source.pagenumber51nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal