dc.contributor.author | Lysø, Tonje | |
dc.contributor.author | Schjetne Valheim, Solveig | |
dc.coverage.spatial | Norway, Oslo | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2020-01-03T09:54:13Z | |
dc.date.available | 2020-01-03T09:54:13Z | |
dc.date.issued | 2019-12 | |
dc.identifier.issn | 1893-1162 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2634730 | |
dc.description.abstract | Målet om at veksten i persontransport skal tas med kollektiv, sykkel og gange stiller krav om at det tilrettelegges for disse reisemåtene. Reisemåtene må være effektive, trygge og attraktive for at befolkningen skal velge dem. I denne rapporten undersøkes en strekning på rundt 680 m langs Ring 2 i Oslo. Innenfor strekningen er det fire holdeplasser med ulik grad av sykkeltilrettelegging. Ved holdeplassene kartlegges atferd, samspill og konfliktsituasjoner som oppstår mellom gående, syklister og kollektivtrafikanter. Kartleggingen vil bidra til å danne et større kunnskapsgrunnlag om myke trafikanter til bruk i videre planlegging og tilrettelegging for disse trafikantgruppene. | nb_NO |
dc.description.sponsorship | Statens vegvesen | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Statens vegvesen | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Statens vegvesens rapporter;620 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Planlegging | nb_NO |
dc.subject | Infrastruktur | nb_NO |
dc.subject | Sykkel | nb_NO |
dc.subject | Gåing | nb_NO |
dc.subject | Kollektivtransport | nb_NO |
dc.subject | Holdeplass | nb_NO |
dc.subject | Samspill | nb_NO |
dc.subject | Konfliktsituasjoner | nb_NO |
dc.subject | Trafikantgrupper | nb_NO |
dc.subject | Statens vegvesen Vegdirektoratet | nb_NO |
dc.title | Ulike trafikantgruppers samspill på Ring 2 i Oslo : Hvordan løsninger for sykkel, gående og kollektivtransport påvirker atferd | nb_NO |
dc.title.alternative | Interaction between different road user groups along the Ring 2 in Oslo : How different solutions for cyclists, pedestrians and public transport affect user behavior | nb_NO |
dc.type | Report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 86 | nb_NO |