Bedre by - FoU program (2014-2019): Nye registreringer
Viser treff 21-35 av 35
-
Vurdering av betydning av tilgjengelighet til holdeplasser i RTM
(SINTEF rapport;A28062, Report, 2017-10-20)RTM blir tilgjengeligheten til holdeplasser beregnet ved bruk av nettverksmodellen. Fra hver sone/grunnkrets blir det opprettet tilbringerlenker til de tre nærmeste holdeplassene for hvert kollektivmode. Denne metoden har ... -
Hel reiseveg - Delrapport 2
(Report, 2017-05-18)For å få flere til å reise mer miljøvennlig, og for å oppnå nullvekstmålet i byer og tettsteder kreves det en satsing på gående, syklende og kollektivtransporten i Norge. I grunnlagsdokumentet til Nasjonal transportplan ... -
Fartsmodell for sykkel og elsykkel
(TØI rapport;1557/2017, Report, 2017-05) -
Turproduksjon knyttet til hotellvirksomhet i byområder
(Urbanet;100/2017, Report, 2017)Oppdraget «Undersøkelser av turproduksjon knyttet til hotellvirksomhet» er en del av Statens vegvesens FoU-program «Bedre kunnskapsgrunnlag for endret transportmiddelfordeling i byer» (Bedre by). Det overordnede målet til ... -
Vurdering av INMAP som modellverktøy for arealbruk
(TØI rapport;1635/2018, Report, 2018-05)INMAP er utviklet av Rambøll som et tilleggsverktøy til regionale transportmodeller (RTM). Formålet er å forbedre befolknings- og arbeidsplassdata til RTM, slik at fordeling av befolkningsveksten i større grad gjenspeiler ... -
Analyser av sykkeltiltak i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger med app-data
(TØI rapport;1697/2019, Report, 2019-06)I prosjektet så vi på mulige datainnsamlingsmetoder og deres egnethet til å evaluere infrastruktur tiltak for syklister. Deretter undersøkte vi virkningen av 27 prosjekter på sykkelbruk, ved hjelp av appdata. Prosedyrer ... -
BYTRANS: Effekter og konsekvenser av kapasitetsreduksjon i Brynstunnelen Per 2016
(TØI rapport;1566/2017, Report, 2017-06) -
Pilotstudier: Før- og underveisundersøkelser av Østensjøbanen og Smestadtunnelen
(TØI rapport;1455/2015, Research report, 2015-12) -
STRATMOD Brukerveiledning til storsonemodellen
(;145/2019, Others, 2019)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
Case Torggata. Arealbruksvirkninger av samferdselstiltak
(Rapport;2017/38, Research report, 2018-03) -
En ny modell for forskyvning av reisetidspunkt i regionale transportmodeller
(TØI rapport;1727/2019, Report, 2019-10) -
Tidtabellbasert kollektivrutevalg og modellering av korresponderende ruter med CUBE Voyager
(TØI rapport;1633/2018, Research report, 2018-06) -
BYTRANS: Informasjonsarbeid ved rehabilitering av Østensjøbanen, Smestad- og Brynstunnelene
(TØI rapport;1694/2019, Report, 2019-03) -
STRATMOD til transportplanlegging i by, case Trondheim
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven er delt inn i tre deler: 1) prosessrapport, 2) vitenskapelig ar-tikkel og 3) vedlegg. Prosessrapporten er ment som en mer gjennomgående beskrivelse av arbeidet, med en grundigere beskrivelse av hvordan ... -
Er dagens infrastruktur tilpasset el-syklister?
(Master thesis, 2017)En stadig større andel av dagens syklister benytter el-sykkel. El-sykkelen skiller seg fra den tradisjonelle sykkelen ved at den er tyngre og at man får hjelp av en motor til å bevege seg framover. Motoren bidrar opp til ...