Browsing Bedre by - FoU program (2014-2019) by Title
Now showing items 22-35 of 35
-
STRATMOD - D2.2 Dokumentasjon av STRATMOD-verktøyet i Cube
(Urbanet Analyse notat;96a/2016, Working paper, 2016)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD - D3.1 Beskrivelse av finansieringsmodellen
(Urbanet Analyse notat;97/2016, Working paper, 2016)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD Brukerveiledning til storsonemodellen
(;145/2019, Others, 2019)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD til transportplanlegging i by, case Trondheim
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven er delt inn i tre deler: 1) prosessrapport, 2) vitenskapelig ar-tikkel og 3) vedlegg. Prosessrapporten er ment som en mer gjennomgående beskrivelse av arbeidet, med en grundigere beskrivelse av hvordan ... -
Sykkelbruk og sykkeltiltak i Oslo
(Norconsult;5158088, Report, 2014)Økt sykkelandel er viktig for å nå politiske mål om at trafikkveksten i byområdene skal tas innenfor kollektiv, gåing og sykling. Oslos sykkelstrategi har som mål å øke andelen sykkelreiser fra 8 prosent i 2014 til minst ... -
Tidtabellbasert kollektivrutevalg og modellering av korresponderende ruter med CUBE Voyager
(TØI rapport;1633/2018, Research report, 2018-06) -
Transportstandard for kollektivtransport
(Urbanet rapport;76/2016, Report, 2016)Prosjektet er gjennomført av Urbanet Analyse og Sintef på vegne av Statens vegvesen, Vegdirektoratet. Prosjektet inngår i direktoratets forskningsprogram Bedre by, og er en del av et forskningssamarbeid med Kommunal- og ... -
Transportstandard for kollektivtransport
(Urbanet Analyse rapport;76/2016, Report, 2016)Prosjektet er gjennomført av Urbanet Analyse og Sintef på vegne av Statens vegvesen, Vegdirektoratet. Prosjektet inngår i direktoratets forskningsprogram Bedre by, og er en del av et forskningssamarbeid med Kommunal- og ... -
Transportstandard for sykkel
(Urbanet rapport;75/2016, Report, 2016)Prosjektet er gjennomført av Urbanet Analyse og Sintef på vegne av Statens vegvesen, Vegdirektoratet. Prosjektet inngår i direktoratets forskningsprogram Bedre by, og er en del av et forskningssamarbeid med Kommunal- og ... -
Turproduksjon knyttet til hotellvirksomhet i byområder
(Urbanet;100/2017, Report, 2017)Oppdraget «Undersøkelser av turproduksjon knyttet til hotellvirksomhet» er en del av Statens vegvesens FoU-program «Bedre kunnskapsgrunnlag for endret transportmiddelfordeling i byer» (Bedre by). Det overordnede målet til ... -
Utvikling og variasjon i sykkelomfanget i Norge - En dybdeanalyse av den norske reisevaneundersøkelsen
(Urbanet Analyse rapport;78/2016, Report, 2017-03)Hovedformålet med dette prosjektet er å få en bedre oversikt over syklingen i Norge, ved å gjennomføre en dybdeanalyse av den nasjonale reisevaneundersøkelsen 2013/14. Oppdraget har bestått av følgende problemstillinger: ... -
Vurdering av betydning av tilgjengelighet til holdeplasser i RTM
(SINTEF rapport;A28062, Report, 2017-10-20)RTM blir tilgjengeligheten til holdeplasser beregnet ved bruk av nettverksmodellen. Fra hver sone/grunnkrets blir det opprettet tilbringerlenker til de tre nærmeste holdeplassene for hvert kollektivmode. Denne metoden har ... -
Vurdering av INMAP som modellverktøy for arealbruk
(TØI rapport;1635/2018, Report, 2018-05)INMAP er utviklet av Rambøll som et tilleggsverktøy til regionale transportmodeller (RTM). Formålet er å forbedre befolknings- og arbeidsplassdata til RTM, slik at fordeling av befolkningsveksten i større grad gjenspeiler ... -
Vurdering av metoder og modeller for å analysere samspillseffekter mellom arealutvikling, transportetterspørsel og infrastruktur i byområder
(TØI;1415/2015, Report, 2015-04)Målet med denne rapporten er todelt: (1) å presentere en oppdatert litteraturgjennomgang av LUTI (Land-Use and Transport Interaction) -modeller, med et mål om å identifisere gjeldende kunnskap og gjeldene klasser av ...