Browsing Bedre by - FoU program (2014-2019) by Title
Now showing items 13-32 of 35
-
Kategorisering av arealbruk i RTM
(Asplan Viak;2/11.03.2016, Report, 2016-03)Asplan Viak har vært engasjert av Statens vegvesen Vegdirektoratet for å utarbeide forslag til karakteristika som beskriver arealbruksegenskaper ved grunnkretser som har betydning for transportomfang for bruk i RTM. Guro ... -
Kompakte byer og lite bilbruk? Reisemønster og arealbruk
(TØI rapport;1505/2016, Report, 2016-10)Siden 2009 er det etablert flere arbeidsplasser utenfor sentrum enn i sentrum av norske byer. Når det gjelder bosetningen har den i utgangspunktet vært mer spredt utenfor sentrum enn arbeidsplassene, men det er tegn på at ... -
Metoder for å beregne effekter av sykkeltiltak
(COWI rapport;1, Report, 2015-03)Statens vegvesen og de øvrige transportetatene anvender et modellsystem for å kunne analysere foreslåtte og planlagte tiltak. I sitt planarbeid har de behov for å vurdere om tiltak bør gjennomføres eller ikke, og veie ... -
Pilotstudier: Før- og underveisundersøkelser av Østensjøbanen og Smestadtunnelen
(TØI rapport;1455/2015, Research report, 2015-12) -
STRATMOD - D.1.3 Case Oslo
(Urbanet Analyse notat;95b/2016, Working paper, 2016)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD - D1.1 Overordnet beskrivelse av modellen
(Urbanet Analyse notat;97/2016, Working paper, 2016)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD - D1.2 Case Moss og effekter av Follobanen
(Urbanet Analyse notat;95a/2016, Working paper, 2016)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD - D1.4 Case Stockholm
(Urbanet Analyse notat;95c/2017, Working paper, 2017)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD - D2.1 Beskrivelse av storsonemodellen
(Urbanet Analyse notat;96/2016, Working paper, 2016) -
STRATMOD - D2.2 Dokumentasjon av STRATMOD-verktøyet i Cube
(Urbanet Analyse notat;96a/2016, Working paper, 2016)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD - D3.1 Beskrivelse av finansieringsmodellen
(Urbanet Analyse notat;97/2016, Working paper, 2016)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD Brukerveiledning til storsonemodellen
(;145/2019, Others, 2019)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD til transportplanlegging i by, case Trondheim
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven er delt inn i tre deler: 1) prosessrapport, 2) vitenskapelig ar-tikkel og 3) vedlegg. Prosessrapporten er ment som en mer gjennomgående beskrivelse av arbeidet, med en grundigere beskrivelse av hvordan ... -
Sykkelbruk og sykkeltiltak i Oslo
(Norconsult;5158088, Report, 2014)Økt sykkelandel er viktig for å nå politiske mål om at trafikkveksten i byområdene skal tas innenfor kollektiv, gåing og sykling. Oslos sykkelstrategi har som mål å øke andelen sykkelreiser fra 8 prosent i 2014 til minst ... -
Tidtabellbasert kollektivrutevalg og modellering av korresponderende ruter med CUBE Voyager
(TØI rapport;1633/2018, Research report, 2018-06) -
Transportstandard for kollektivtransport
(Urbanet rapport;76/2016, Report, 2016)Prosjektet er gjennomført av Urbanet Analyse og Sintef på vegne av Statens vegvesen, Vegdirektoratet. Prosjektet inngår i direktoratets forskningsprogram Bedre by, og er en del av et forskningssamarbeid med Kommunal- og ... -
Transportstandard for kollektivtransport
(Urbanet Analyse rapport;76/2016, Report, 2016)Prosjektet er gjennomført av Urbanet Analyse og Sintef på vegne av Statens vegvesen, Vegdirektoratet. Prosjektet inngår i direktoratets forskningsprogram Bedre by, og er en del av et forskningssamarbeid med Kommunal- og ... -
Transportstandard for sykkel
(Urbanet rapport;75/2016, Report, 2016)Prosjektet er gjennomført av Urbanet Analyse og Sintef på vegne av Statens vegvesen, Vegdirektoratet. Prosjektet inngår i direktoratets forskningsprogram Bedre by, og er en del av et forskningssamarbeid med Kommunal- og ... -
Turproduksjon knyttet til hotellvirksomhet i byområder
(Urbanet;100/2017, Report, 2017)Oppdraget «Undersøkelser av turproduksjon knyttet til hotellvirksomhet» er en del av Statens vegvesens FoU-program «Bedre kunnskapsgrunnlag for endret transportmiddelfordeling i byer» (Bedre by). Det overordnede målet til ... -
Utvikling og variasjon i sykkelomfanget i Norge - En dybdeanalyse av den norske reisevaneundersøkelsen
(Urbanet Analyse rapport;78/2016, Report, 2017-03)Hovedformålet med dette prosjektet er å få en bedre oversikt over syklingen i Norge, ved å gjennomføre en dybdeanalyse av den nasjonale reisevaneundersøkelsen 2013/14. Oppdraget har bestått av følgende problemstillinger: ...