dc.contributor.editor | Flesjø, Kristine | |
dc.date.accessioned | 2018-12-28T13:05:41Z | |
dc.date.available | 2018-12-28T13:05:41Z | |
dc.date.issued | 2011-04 | |
dc.identifier.issn | 1892-3844 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2578700 | |
dc.description | Rapporten inngår i en serie rapporter fra FoU-prosjektet ’Klima og transport’, etatsprosjekt 2007-2010 | nb_NO |
dc.description.abstract | Rapporten inngår i en serie rapporter fra FoU-prosjektet ’Klima og transport’, etatsprosjekt 2007-2010. Hensikten med prosjektet er å forbedre rutiner og regelverk for planlegging, prosjektering, bygging, drift og vedlikehold av vegnettet som svar på endrede klimaforhold.
Delprosjekt 3 Flom og erosjon, som denne rapporten er en del av, gjennomgår prosjekterings- og vedlikeholdstiltak for å tilpasse til klimabildet. Dette gjelder både for dimensjonering av vegen, drenerings- og erosjonssikringsstiltak og kriterier for valg av konstruksjonsløsninger.
Pilotarbeid på drenering gjøres for å bedre prosjekterings- og vedlikeholdstiltak for bedre tilpasning til klimaendringer. Denne rapporten er utarbeidet i etterkant av tre pilotarbeider på stikkrenner. Pilotarbeidene vurderer fremgangsmåte og datagrunnlag for beregning av dreneringskapasitet ved små nedbørsfelt. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Statens vegvesen | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | VD rapport;17 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Klima og transport | nb_NO |
dc.subject | FoU | nb_NO |
dc.subject | Kulverter | nb_NO |
dc.subject | Drenering | nb_NO |
dc.subject | Klima | nb_NO |
dc.subject | Trafikksikkerhet, miljø- og teknologiavdelingen | nb_NO |
dc.subject | Flom | nb_NO |
dc.subject | Erosjon | nb_NO |
dc.subject | Nedbør | nb_NO |
dc.title | Klima og transport - Pilotprosjekt på stikkrenner : Casestudie på Bulken, Sagelva og Neveråa | nb_NO |
dc.type | Report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 56 | nb_NO |