Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKirkeby, Terje
dc.coverage.spatialNorway, Tingvoll kommunenb_NO
dc.date.accessioned2018-12-12T14:23:45Z
dc.date.available2018-12-12T14:23:45Z
dc.date.issued2011-12
dc.identifier.issn1892-3844
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2577451
dc.descriptionRapporten er en del av etatsprogrammet Moderne vegtunneler.nb_NO
dc.description.abstractForsøk med ulike bor- og ladeplaner har vist at nøyaktigere boring kombinert med 17 mm og 22 mm rørladninger ikke uventet gir forbedret kontur som muliggjør besparelser på rensk, lasting og sikring, selv med dagens grove utstyr. Nøyaktig boring etter en gjennomtenkt plan og redusert lading/ forsetning mot kontur er helt vesentlig. Rørladninger er imidlertid tungvint og kostbart, mens SSE-emulsjon kan føre til overlading. Det oppfordres til levering av et mer egnet kontursprengstoff for tunnel. Det er vel kjent hvordan man oppnår jevn, uskadet tunnelkontur, nye kontrakter må utarbeides slik at resultatet garanteres.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherStatens vegvesennb_NO
dc.relation.ispartofseriesVD rapport;13
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectTrafikksikkerhet, miljø- og teknologiavdelingennb_NO
dc.subjectStatens vegvesen Vegdirektoratetnb_NO
dc.subjectTunnelernb_NO
dc.subjectSprengningnb_NO
dc.subjectBoringnb_NO
dc.subjectModerne vegtunnelernb_NO
dc.subjectFoUnb_NO
dc.titleKontursprengningsforsøk med ulike bore/ladeplaner i Rv.70 Eikremtunnelen på StorKrifastnb_NO
dc.typeReportnb_NO
dc.source.pagenumber162nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal