Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBø, Erill
dc.contributor.authorGrønland, Stein Erik
dc.contributor.authorHenning, Linus
dc.date.accessioned2018-12-11T09:51:53Z
dc.date.available2018-12-11T09:51:53Z
dc.date.issued2011-01
dc.identifier.issn1892-3844
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2577073
dc.description.abstractProsjektet tar for seg i hvilken grad økt integrasjon i forsyningskjedene kan medføre redusert trafikkarbeid for lastebiler på vei. Beregningene indikerer potensialer på rundt 20 %, hvilket er betydelig. Det er gjort casestudier av ni verdikjeder og en spørreundersøkelse med ytterligere 29 vareeiere og 10 transportører. Over 50% av vareeierne trekker fram samarbeidet med kundene som det området med størst forbedringspotensial. Frykt for deling av informasjon er viktigste hinder før økt integrasjon. Andre barrierer er villighet til å påta seg utviklingskostnader, regler for gevinstfordeling og spørsmål om å binde seg til en transportør for lang tid.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherStatens vegvesennb_NO
dc.relation.ispartofseriesVD rapport;2
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectLogistikknb_NO
dc.subjectGodstransportnb_NO
dc.subjectTunge kjøretøynb_NO
dc.subjectTrafikknb_NO
dc.subjectTransportforskningnb_NO
dc.subjectStatens vegvesen Vegdirektoratetnb_NO
dc.subjectTrafikksikkerhet, miljø- og teknologiavdelingennb_NO
dc.titleBedre utnyttelse av lastebiler : Integrering av forsyningskjeder gir økt transporteffektivitetnb_NO
dc.title.alternativeImproved utilization of heavy goods vehicles : integrated supply chains contribute to increased transport effectivitynb_NO
dc.typeReportnb_NO
dc.source.pagenumber181nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • VD rapport / VD report [59]
    Serien startet i 2011. Siste rapportnummer er nr. 64. Serien fortsetter som Statens vegvesens rapporter.

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal