dc.contributor.author | Bø, Erill | |
dc.contributor.author | Grønland, Stein Erik | |
dc.contributor.author | Henning, Linus | |
dc.date.accessioned | 2018-12-11T09:51:53Z | |
dc.date.available | 2018-12-11T09:51:53Z | |
dc.date.issued | 2011-01 | |
dc.identifier.issn | 1892-3844 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2577073 | |
dc.description.abstract | Prosjektet tar for seg i hvilken grad økt integrasjon i forsyningskjedene kan medføre redusert trafikkarbeid for lastebiler på vei. Beregningene indikerer potensialer på rundt 20 %, hvilket er betydelig. Det er gjort casestudier av ni verdikjeder og en spørreundersøkelse med ytterligere 29 vareeiere og 10 transportører. Over 50% av vareeierne trekker fram samarbeidet med kundene som det området med størst forbedringspotensial. Frykt for deling av informasjon er viktigste hinder før økt integrasjon. Andre barrierer er villighet til å påta seg utviklingskostnader, regler for gevinstfordeling og spørsmål om å binde seg til en transportør for lang tid. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Statens vegvesen | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | VD rapport;2 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Logistikk | nb_NO |
dc.subject | Godstransport | nb_NO |
dc.subject | Tunge kjøretøy | nb_NO |
dc.subject | Trafikk | nb_NO |
dc.subject | Transportforskning | nb_NO |
dc.subject | Statens vegvesen Vegdirektoratet | nb_NO |
dc.subject | Trafikksikkerhet, miljø- og teknologiavdelingen | nb_NO |
dc.title | Bedre utnyttelse av lastebiler : Integrering av forsyningskjeder gir økt transporteffektivitet | nb_NO |
dc.title.alternative | Improved utilization of heavy goods vehicles : integrated supply chains contribute to increased transport effectivity | nb_NO |
dc.type | Report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 181 | nb_NO |