dc.contributor.author | Thordarson, Skuli | |
dc.date.accessioned | 2018-07-20T07:36:45Z | |
dc.date.available | 2018-07-20T07:36:45Z | |
dc.date.issued | 2011-12 | |
dc.identifier.issn | 1893-1162 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2506161 | |
dc.description | Rapporten inngår i en serie rapporter fra FoU-prosjektet “Klima og transport”, etatsprosjekt 2007-2010. | nb_NO |
dc.description.abstract | Rapporten inngår i en serie rapporter fra FoU-prosjektet “Klima og transport”, etatsprosjekt 2007-2010. Hensikten med prosjektet er å forbedre rutiner og regelverk for planlegging, prosjektering, bygging, drift og vedlikehold av vegnettet som svar på endrede klimaforhold.
Rapporten tilhører delprosjekt 6 – ”Konsekvenser for vinterdrift”, og inneholder en oversikt over de mest sannsynlige konsekvensene som klimaendringene kan ha for vinterdriften i tillegg til å gi råd om klimatilpasning og datainnsamling. De viktigste konklusjonene er at tilpasning bør først og fremst være i form av økt fleksibilitet og beredskap til å møte ekstreme værsituasjoner. Organisering av vinterdriften antas å kunne utvikles gradvis med hensyn til endret klima i og med at tidsskalaen for klimaendringene er lang sammenlignet med investeringer under vinterdriften. | nb_NO |
dc.description.sponsorship | Statens vegvesen Vegdirektoratet | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Statens vegvesen | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Statens vegvesens rapporter;74 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Statens vegvesen Vegdirektoratet | nb_NO |
dc.subject | Trafikksikkerhet, miljø- og teknologiavdelingen | nb_NO |
dc.subject | Klima og transport | nb_NO |
dc.subject | FoU | nb_NO |
dc.subject | Skred | nb_NO |
dc.subject | Vinter | nb_NO |
dc.subject | Drift | nb_NO |
dc.subject | Vintervedlikehold | nb_NO |
dc.title | Vinterdrift i endret klima | nb_NO |
dc.type | Report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 32 | nb_NO |