Show simple item record

dc.contributor.advisorPursiainen, Christer
dc.contributor.advisorDobakk, Gunn Sissel
dc.contributor.authorOlaisen, Håkon J.
dc.contributor.authorTetlie, Jakob
dc.contributor.authorØkland, Amund K.
dc.date.accessioned2018-06-12T11:38:21Z
dc.date.available2018-06-12T11:38:21Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2501277
dc.descriptionBacheloroppgave - UiT - Universitetet i Tromsø. Institutt for ingeniørvitenskap og sikkerhet. Samfunnssikkerhet og miljø.nb_NO
dc.description.abstractSelvkjørende kjøretøy er i full utvikling. Noen er allerede på vegen, mens andre testes. Teknologien har potensial, men vil det gjøre trafikken sikrere? Gjennom problemstillingen: er selvkjørende kjøretøy høyrisiko eller høyt pålitelig, belyser vi dette. Vi konkluderer med at selvkjørende biler i utgangspunkt er høyrisiko, men det er opp til kjøretøysprodusentene og regelverket å endre det til høyt pålitelig.nb_NO
dc.description.sponsorshipStatens vegvesen Region nordnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisher[J. Tetlie, H.J. Olaisen & A.K. Økland]nb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectSelvkjørende kjøretøynb_NO
dc.subjectTrafikksikkerhetnb_NO
dc.subjectPålitelighetnb_NO
dc.subjectRisikonb_NO
dc.subjectTrafikkulykkernb_NO
dc.titleSelvkjørende kjøretøy : en sikrere fremtid?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber44nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Avhandlinger [600]
    Inneholder studentavhandlinger skrevet for og i samarbeid med Statens vegvesen.

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal