Browsing Statens vegvesens rapporter / NPRA reports by Subject "Analyse"
Now showing items 1-10 of 10
-
Bedre framkommelighet for tungtrafikk på Senja
(Statens vegvesens rapporter;331, Report, 2019-06)For å bedre fremkommeligheten for tungtransport på Senja ga regjeringen våren 2018 Statens vegvesen i oppdrag å utarbeide en analyse av flaskehalser med forslag til tiltak for fylkesvegnettet på Senja. Det ble lagt opp til ... -
Brukerveiledning EFFEKT 6.6 : brukerveiledning
(Statens vegvesens rapporter;356, Report, 2015-02)Rapporten viser oppbygging av programmet EFFEKT 6.6 og hvordan dette samvirker med omkringliggende programmer og databaser. Det vises hvordan et prosjekt modelleres i EFFEKT med innlegging av data. Videre vises og forklares ... -
Brukerveiledning GS-EFFEKT 6.6
(Statens vegvesens rapporter;357, Report, 2015-02)Rapporten viser hvordan et prosjekt for gående og syklende modelleres i EFFEKT med innlegging av data. Videre vises og forklares utskrifter og beregningsresultater. -
Dybdeanalyse av dødsulykker i Region nord : Årsrapport 2018
(Statens vegvesens rapporter;239, Report, 2019-05)1. januar 2005 startet de regionale ulykkesanalysegruppene sitt arbeid med dybdeanalyser av alle dødsulykker i Norge. Denne rapporten oppsummerer resultatene i Region nord for 2018, og viser utviklingstrekk for perioden ... -
Dødsulykker i vegtrafikken - dybdeanalyse : Region midt 2017
(Statens vegvesens rapporter;605, Report, 2018-10)Rapporten oppsummerer dødsulykker som inntraff i trafikken i Region midt i løpet av 2017. Rapporten sier blant annet noe om hvilke typer ulykker som har skjedd, på hvilket vegnett og hva som har vært årsakene til ulykkene. ... -
Dødsulykker i vegtrafikken - Dybdeanalyse : Region midt 2018
(Statens vegvesens rapporter;403, Report, 2019-09)Rapporten oppsummerer dødsulykker som inntraff i trafikken i Region midt i løpet av 2018. Rapporten sier blant annet noe om hvilke typer ulykker som har skjedd, på hvilket vegnett og hva som har vært årsakene til ulykkene. ... -
Endring av fartsgrenser : en før- og etteranalyse av fartsgrenseendring fra 100 km/t til 110 km/t
(Statens vegvesens rapporter;285, Report, 2019-07)Undersøkelsen viser at farten øker når fartsgrensen settes opp fra 110 km/t til 110 km/t. Den registrerte fartsøkningen er noe mindre enn det en kunne forvente fra tidligere erfaringer. Samlet øker farten med 2,5 km/t når ... -
Prissetting av helsebelastning av svevestøv : støttedokument til Statens vegvesens håndbok V712
(Statens vegvesens rapporter;115, Report, 2018-12)Statens vegvesen har oppdatert Håndbok V712 Konsekvensanalyser. Til oppdatering av kapittel 5.7.3 Lokal luftforurensning ble det gjort flere analyser og beregninger som ikke er beskrevet i detalj i Håndbok V712. Denne ... -
Redusert hastighet som tiltak for å redusere elgpåkjørsler : samfunnsøkonomisk analyse av midlertidig nedsatt fartsgrense på strekninger med høy tetthet av elgulykker
(Statens vegvesens rapporter;402, Report, 2019-09)Elgulykker påfører samfunnet store kostnader gjennom personskader, materielle skader, administrative kostnader i tillegg til etiske problemer knyttet til dyrelidelser. Enkelte veistrekninger har svært mange elgkollisjoner, ... -
Sluttrapport – Undersøkelse av veinære innsjøer 2015-2018 : vannkvalitet og statistiske analyser av data for 2005-2018
(Statens vegvesens rapporter;217, Report, 2019-08)Det er gjennomført et årlig undersøkelsesprogram av veinære innsjøer i Norge i perioden 2015-2018. Innsjøene er valgt ut av Statens vegvesen og totalt inngår 67 innsjøer i undersøkelsen. Alle innsjøer ble undersøkt i 2015. ...