Show simple item record

dc.contributor.advisorKlemsdal, Lars
dc.contributor.advisorAspestrand, Charlotte
dc.contributor.authorSadovic, Una
dc.date.accessioned2017-07-03T11:16:23Z
dc.date.available2017-07-03T11:16:23Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2447608
dc.descriptionMasteroppgave - OLA 4090 Organisasjon, ledelse og arbeid. Universitetet i Oslo.nb_NO
dc.description.abstractDenne oppgaven vil berøre temaet employer branding. Et sterkt employer brand er med på å øke attraktiviteten til en arbeidsplass og medvirker på hvor lenge arbeidstakere blir værende hos en arbeidsgiver. Arbeid med employer branding kan ofte deles inn i to perspektiver, et internt og eksternt. Ifølge Maxwell og Knox (2009) er de fleste forskere opptatt av hva som gjør en organisasjon attraktiv for potensielle ansatte, og hva som skal til for å få flest mulige dyktig og kompetente søkere til den gitte organisasjonen. Dette er noe som også gjenspeiles hos de fleste virksomheter, der arbeid med employer branding utelukkende handler om å tiltrekke seg kompetent arbeidskraft. Vi snakker dermed om employer branding prosesser fra et eksternt perspektiv. I denne masteroppgaven vil jeg imidlertid ta for meg det interne perspektivet, der jeg er interessert i å studere hva som skal til for at ansatte velger å bli i en virksomhet.nb_NO
dc.description.sponsorshipStatens vegvesen Vegdirektoratetnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisher[U. Sadovic]nb_NO
dc.subjectOrganisasjonsteorinb_NO
dc.subjectArbeidsgiverenb_NO
dc.subjectPersonalenb_NO
dc.titleEmployer branding i Statens vegvesen: en studie av hvordan employer branding kan vinkles for å forsterke organisasjonstilknytningnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber86nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Avhandlinger [600]
    Inneholder studentavhandlinger skrevet for og i samarbeid med Statens vegvesen.

Show simple item record