• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Statens vegvesen
  • Publikasjoner utgitt av andre / Published externally
  • Avhandlinger
  • View Item
  •   Home
  • Statens vegvesen
  • Publikasjoner utgitt av andre / Published externally
  • Avhandlinger
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Verknad av høge fartsgrenser på E39

Seime, Ragnar
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Masteroppgave Ragnar Seime (6.377Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2436963
Date
2015
Metadata
Show full item record
Collections
  • Avhandlinger [594]
Abstract
Hensikta med denne masteroppgåva er å undersøke mogelegheiter for og verknadar av veg med

høge fartsgrenser på Vestlandet.

Farten sin verknad på vegutforminga er undersøkt ved ein gjennomgang av teori for geometrisk

linjeføring og tverrprofilutforming. Deretter er sikkerheitsnivået i dei gjeldande delane av norsk

regelverk på dette området samanlikna med tre andre land sine tilsvarande regelverk. Resultatet

viser at norsk regelverk sitt nivå er på høgde med dei andre landa som denne samanlikninga gjeld.

Gjennom samanhengande oppgradering til eit ferjefritt vegsamband med høg standard, skal E39

binde Vestlandet sterkare saman. Desse målsettingane føreset høge fartsgrenser. For å undersøke

mogelegheita for og verknadar av slik vegstandard i vestlandsterrenget, er ei strekning på E39 i Sogn

og Fjordane valt som casestudie. I tillegg til vedtekne føringar for E39 sin vegstandard, er føringane

for arbeidet med ein nyleg vedteken kommuneplan lagt til grunn for dette caset.

Med utgangspunkt i dei løysingane som arbeidet med kommuneplanen avdekka, er det prosjektert

ulike alternativ som medfører ulike fartsgrenser. Deretter er desse alternativa samanlikna ved å ta i

bruk nyttekostnadsanalysen i tillegg til å sjå på omfanget av inngrep i busetnad og vassdrag. Caset

går utanom ikkje prissette tema og utanom ein fullstendig samfunnsøkonomisk analyse.

Prosjekteringa og nyttekostnadsanalysen er utført med bruk av verktøy som normalt vert nytta til

slike oppgåver.

Analysen peikar ut tunnel og bru som særleg kostnadskrevjande element. Alternativa inneheld likt

bruomfang men ulikt tunnelomfang og det fins alternativ som i stor grad unngår tunnel og likevel

held krav til høg fartsgrense. Friheitsgraden for val av ulike alternativ som held krav til kurvatur for

høge fartsgrenser i dette caset, ligg delvis i føringane som gjeld for kommuneplanen og delvis i

terrenget i planområdet. Alternativa som vert vurdert som dei beste i denne analysen ligg i minst

mogeleg grad i tunnel og i størst mogeleg grad utanfor eksisterande veg.

Undersøkinga av caset gjev ikkje ei oversikt over alle mogelege alternativ som fins i planområdet og

heller ikkje nokon indikasjon på i kor stor grad vestlandsterrenget gir høve til høge fartsgrenser på

veg utan å ta i bruk bru og tunnel. Men undersøkinga viser at det kan finnast eignelege løysingar på

Vestlandet utanom vesentleg bruk av bru og tunnel dersom bratte fjellsider og fjordkryssing ikkje er

hovudutfordringa. Undersøkinga viser også at god og framtidsretta vegstandard for høgare

fartsgrenser vil seie at val av kurvatur og tracebreidde også må sikre nødvendige oppgraderingar av

standarden i løpet av vegen si levetid. Når det gjeld bruk av dimensjoneringsklasse H5, indikerer

undersøkinga viktigheita av å sikre tilstrekkelege forbikøyringsmogelegheiter. Undersøkinga indikerer

også nokre fordelar ved bruk av planfritt kryss uavhengig av trafikkmengde.
Description
Master i veg og jernbane. Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet. Institutt for bygg, anlegg og transport.
Publisher
[R. Seime]

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit