Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRosland, Pål
dc.contributor.authorPresttun, Toril
dc.contributor.authorBurheim, Jofrid
dc.contributor.authorBekken, Jon-Terje
dc.contributor.authorEilertsen, Jøran M.
dc.contributor.authorRamlo, Svenn A.
dc.contributor.authorBroholm, Siri H.
dc.contributor.authorSlipher, Petter Daae
dc.contributor.authorKoren, Ellen-Christine
dc.contributor.authorRiddervold-Jensen, Bjørn
dc.contributor.authorNysæter, Knut J. Fr.
dc.contributor.authorHaakenaasen, Bjørn
dc.date.accessioned2014-04-03T13:36:56Z
dc.date.available2014-04-03T13:36:56Z
dc.date.issued2009-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/193768
dc.descriptionSamarbeidsprosjekt mellom Oslo kommune og Statens vegvesennb_NO
dc.description.abstractHelhetlig utviklingsplan for Groruddalen (HUG) ble behandlet i bystyret i juni 2006. Målet med planen var å legge strategiske føringer for utviklingen mot et bedre miljø i Groruddalen fram mot 2030. Ved behandlingen av HUG ba bystyret om få utarbeidet et forslag til et tungtransportnett. Et utredningsarbeid ble startet opp i 2007, som et samarbeidsprosjekt mellom Oslo kommune og Statens vegvesen. Rapporten oppsummerer arbeidet. Det foreslås en tiltakspakke som kan gjennomføres på kort og mellomlang sikt. Tiltakene skal bidra til å etablere et tydeligere vegnett for de lengste bilene og samtidig skjerme boligveger som er belastet med tung gjennomfart. Ytterligere tiltak foreslås, tiltak som vil kreve noe mer tid til utredning og planprosess. Forslaget må sees som et skritt i retning av ”visjonen”, som er et attraktivt hovedvegnett med den nye R4-Fossumdiagonalen på plass.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherStatens vegvesennb_NO
dc.subjectTungtransportnb_NO
dc.subjectOslonb_NO
dc.titleTungtransport i Groruddalen : rapport fra en tverretatlig faggruppe, april 2009nb_NO
dc.typeReportnb_NO
dc.source.pagenumber74nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel