Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGiæver, Terje
dc.contributor.authorAakre, Arvid
dc.date.accessioned2013-12-19T13:51:22Z
dc.date.available2013-12-19T13:51:22Z
dc.date.issued2004-01-26
dc.identifier.isbn82-14-03165-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/190183
dc.description.abstractHåndbok 017 Veg - og gateutforming skal revideres, og det skal ses spesielt på utforming av veger og gater i byer og tettbygde strøk. En av inngangsparametrene i den nye håndboken vil være fartsgrenser. I denne sammenheng vil blant annet valg av fartsgrenser i bystrøk stå sentralt. Denne rapporten inneholder blant annet en litteraturstudie som dokumenterer hvordan fartsgrenseredusjoner i tettbygde strøk virker inn på fart og ulykker. Videre er det gjennomført reisetidsmålinger for å dokumentere hvordan eventuelle nedsatte fartsgrenser påvirker reisetiden på utvalgte vegstrekninger. Disse målingene er gjort på deler av gatenettet i Trondheim sentrum.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherSINTEF Bygg og miljøno_NO
dc.relation.ispartofseriesSINTEF rapport;STF22 A04300
dc.subjectKapasitetno_NO
dc.subjectGaterno_NO
dc.subjectFartsgrenserno_NO
dc.subjectByerno_NO
dc.titleFremkommelighet i høytrafikkerte gater: betydning av reduserte fartsgrenserno_NO
dc.typeResearch reportno_NO
dc.source.pagenumber64no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel