Browsing Brage - Statens vegvesen by Author "Iversen, Edvard"
Now showing items 1-6 of 6
-
Bergkvalitet og Q-verdier i Kvernsundtunnelen : Sammenligning mellom forundersøkelse og tunneldrift
Iversen, Edvard (Statens vegvesens rapporter;676, Report, 2018-02)Q-verdier fra forundersøkelsen er sammenlignet med Q-verdier fra tunneldriften. Generelt viser undersøkelsen at svakhetssoner er tynnere enn antatt og har en noe bedre bergmassekvalitet. Den totale sikringsmengden fra ... -
Frostinntrengning i tunneler
Iversen, Edvard (Intern rapport;1946, Research report, 1997-03)På grunnlag av mer detaljerte frostmålinger i et utvalg av tunneler de tre siste vintre er det utarbeidet nye frostinntrengningskurver for de forskjellige tunneltyper. De tidligere kurvene baserte seg på tunneler med ... -
Frostmålinger i 12 utvalgte tunneler vinteren 1995/96
Iversen, Edvard (Intern rapport;1915, Report, 1996)Vinteren 1995/96 er det utført frostmålinger i 12 utvalgte tunneler - 3 (4) undersjøiske Vardø, Kvalsund, Ellingsøy og (Tromsø tunnelene) - 6 lavtrafikk Nesbø, Fjærland, Berg, Byreberg, Vågslid og Røste tunnelene - 3 ... -
Holmestrandtunnelen, tunnelbekledninger: befaring av forsøksfelter 1/4 1997
Iversen, Edvard (Intern rapport;1956, Research report, 1997-04)I 1995 ble det satt opp et forsøkfelt med tunnelduk i Holmestrandtunnelen. I forbindelse med vask var tunnelen stengt 1/4 1997, og anledningen ble benyttet til inspeksjon av duken. Tunnelduk er godkjent for 1000 ÅDT mens ... -
Injeksjon Bjarkøyforbindelsen - Kvernsundtunnelen : Gjennomgang av injeksjonsomfanget med særlig vekt på "Problemsonen"
Iversen, Edvard (Statens vegvesens rapporter;674, Report, 2018-02)Et område I tunnelen på ca 70 meter ga uvanlig store vannlekkasjer. Sonen strekker seg fra pel ca. 3.737 - 3790 og har en retning på tunnelen med ca. 60 grader. Det ble brukt tilsammen 35 injeksjonsomganger med tilsammen ... -
Oppfølging av markeringsduk, vann og frostsikring i Hordaland: befaringsrapport 13/2 1997
Iversen, Edvard (Intern rapport;1947, Research report, 1997-03)Hovedhensikten med befaringen var å se på den nyoppsatte WG - markeringslinje i den sterkt kurvede Austmanalitunnelen. I tillegg ble en del andre tunneler befart.