Blar i Brage - Statens vegvesen på emneord "E18"
Viser treff 1-8 av 8
-
Årsaker til kø : Case E18 vest for Oslo
(VD rapport;9, Report, 2011-02)Hvor lenge køen i rushtid varer om morgenen har stor betydning for hvor mye næringslivets transportkostnader blir påvirket. Når køen først er der, reduseres avviklingen og køene vokser. Prosjektet studerer inngående hvordan ... -
Endring av fartsgrenser : en før- og etteranalyse av fartsgrenseendring fra 100 km/t til 110 km/t
(Statens vegvesens rapporter;285, Report, 2019-07)Undersøkelsen viser at farten øker når fartsgrensen settes opp fra 110 km/t til 110 km/t. Den registrerte fartsøkningen er noe mindre enn det en kunne forvente fra tidligere erfaringer. Samlet øker farten med 2,5 km/t når ... -
Erfaringsrapport slissevegger : E18 mellom Festningstunnelen og Ekebergtunnelen. Entreprise sørenga
(VD rapport;47, Report, 2011-11)Rapporten gir en detaljert dokumentasjon av slisseveggene i entreprise Sørenga, som er en del av E18 mellom Festningstunnelen og Ekebergtunnelen (nå Operatunnelen) i Oslo. Det gis en inngående beskrivelse av ... -
Flomrisiko og konsekvensanalyse : Pilotprosjekt E18 ved Hoffsbekken
(VD rapport;55, Report, 2011-12)Rapporten inngår i en serie rapporter fra FoUprosjektet “Klima og transport”, etatsprosjekt 2007-2010. Hensikten med prosjektet er å forbedre rutiner og regelverk for planlegging, prosjektering, bygging, drift og vedlikehold ... -
Forslag til planprogram for kommunedelplan med konsekvensutredning: E18 Tvedestrand-Arendal
(Plan or blueprint, 2010)Strekningen er med i Konseptvalgutredningen (KVU) E18 Langangen Grimstad, oktober 2008, som munner ut i et anbefalt konsept: Utvidelse til 4 felt i dagens trasé. Dette er Statens vegvesens forslag til planprogram. ... -
Godstransport i prioriterte felt : Case E18 vest for Oslo
(VD rapport;10, Report, 2011-02)Prosjektet omhandler konsekvenser av å prioritere godstransport på E18 vest for Oslo. Det er simulert konsekvenser av ulike løsninger for prioriterte felt. Forsinkelser ved ulike løsninger er omregnet til tids- og ... -
Risikovurdering for rv. 118 mellom Kvaen-krysset og Høyda-krysset
(Others, 2008) -
Sprøytebetong med redusert karbonavtrykk : Felt- og laboratorieundersøkelse
(Statens vegvesens rapporter;391, Report, 2019-06)Rapporten er resultat av et FoU-samarbeid med Skanska Norge AS, EntreprenørserviceAS, Unicon og BASF. I felt ble det gjort fullskala sprøyting og produksjon av prøveplater, og for sistnevnte ble energiabsorpsjonskapasitet ...