Blar i Brage - Statens vegvesen på dokumenttype "Research report"
Viser treff 21-40 av 582
-
ARMOD - program for beregning av armert jord: støttekonstruksjoner
(Intern rapport;1485, Research report, 1991-01)Denne rapporten er en bruksveiledning for regnearkprogrammet ARMOD (ARmert jord MODellering). Ved hjelp av programmet kan man kontrollere ytre og indre stabilitet for en støttekonstruksjon i armert jord. Alle nødvendige ... -
Asfaltdekkers friksjonsegenskaper : rapportering av friksjonsmålinger på utvalgte dekker i Region nord 2004-2008
(Teknologirapport;2549, Research report, 2009) -
Asfaltkontrakter med funksjonsansvar : delrapport 1 : erfaringer
(Teknologirapport;2390, Research report, 2005) -
Asfaltkontrakter med funksjonsansvar : delrapport 2: Utarbeidelse av nytt konkurransegrunnlag
(Teknologirapport;2391, Research report, 2005) -
Assessment of the Seattle Smart Traveler
(DOT-VNTSC-FTA;99-4, Research report, 2000) -
Atferd og risiko i ikke-signalregulerte gangfelt
(Research report, 2007) -
Automatiserte overvåkingsmetoder : overvåking av kjøring mot rødt lys
(TØI notat;1979 : 428, Research report, 1979) -
Automatiske bomstasjoner : evaluering av automatiske bomstasjoner i Bergen, Tønsberg og Gjesdal
(Rapport / Veg- og trafikkavdelingen;5/2006, Research report, 2006) -
Av-ising med NaC1 og MgC12 : effekt på korrosjonsegenskapene til utvalgte metalliske materialer brukt i biler
(NTNU/IPM rapport;31015600.01, Research report, 2007) -
Avrenning fra veg og tunnel : rapportkatalog : sammendrag av noen aktuelle rapporter om vannavrenning fra veg og tunnel
(UTB-rapport / Vegdirektoratet;2003/18, Research report, 2003) -
Avrennning av vann fra sprengningsarbeid
(UTB-rapport / Vegdirektoratet;2005/06, Research report, 2005) -
Back-analyses of run-out for Norwegian quick-clay landslides
(Report / Norwegian Water Resources and Energy Directorate;46:2013, Research report, 2013-07-09)As a part of the on-going collaboration, NGI has been given a task to do a pre-study on the mobility of landslides in quick clays. The report presents results from numerical simulations carried-out on a few well documented ... -
Befaring av eksisterende tunneler med lekkasjer. Vurdering av betydning for naturmiljø
(Intern rapport;2349, Research report, 2004)I prosjektet ”Miljø- og samfunnstjenlige tunneler” delprosjekt B ”Samspill med omgivelsene” er det arbeidet med å bedre erfaringsgrunnlaget for å vurdere skader på naturmiljøet knyttet til tunnellekkasjer. Innenfor de ... -
Bekjempelse av kjempebjørnekjeks langs vei relatert til prosjektet E16 Wøyen-Bjørum
(Bioforsk rapport;166/2007, Research report, 2008-04)Kjempebjørnekjeks er en fremmed art i Norge. Arten er vurdert til å utgjøre en høy risiko for annet biologisk mangfold på voksestedet og det er behov for tiltak for å unngå ytterligere spredning. Formålet med denne ... -
Beregning av bæreevne
(Laboratorieserien;71, Research report, 2013-11-21) -
Berginjeksjon i praksis
(Publikasjon: Statens vegvesen;104, Research report, 2004-01)Det er i prosjektet funnet at det er fullt mulig å gjennomføre teknisk kompliserte tunnelanlegg med full kontroll på grunnvannet. Det kan gjøres med systematisk sementbasert injeksjon. I de senest drevne vellykkete og ... -
Berginjeksjon: Delprosjekt C - Tetteteknikk
(Intern rapport;2151, Research report, 2000-04)• Berginjeksjon er et teknisk komplekst fag som krever inngående praktisk erfaring og bred geologisk bakgrunn av de som er ansvarlige for planlegging og utførelse. • Prosjekteringsarbeider skal på bakgrunn av hydrologiske ... -
Bergmasseklassifikasjon
(Intern rapport;2365, Research report, 2004-09-06)Bergmasseklassifikasjon har blitt utviklet i mer enn 100 år siden Ritter ( 1879 ) forsøkte å formalisere en empirisk tilnærmelse til tunnelsikring. En må være oppmerksom på at klassifikasjon av bergmasse i utgangspunktet ... -
Bestandighet og levetid av reparerte betongkonstruksjoner : aktivitet DP2 A2
(Betongkonstruksjoners livsløp;rapport nr. 9, Research report, 2006) -
Bestemmelse av frysepunkt til natrium-/magnesiumklorid løsninger
(SINTEF Teknisk rapport;F6174, Research report, 2005)