Show simple item record

dc.contributor.authorBoschmann Kâthler, Carolina
dc.contributor.authorETH Zurich, Ueli Angst
dc.date.accessioned2022-04-28T11:34:03Z
dc.date.available2022-04-28T11:34:03Z
dc.date.issued2022-04
dc.identifier.issn1893-1162
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2993190
dc.description.abstractFor planlegging av kostnadseffektivt vedlikehold av infrastruktur er det viktig å vurdere tilstanden til konstruksjoner og å estimere gunstig tidspunkt, omfang og type reparasjon som er nødvendig for å drifte konstruksjoner på en sikker måte. I denne studien presenteres en ny tilnærming som kombinerer data fra tilstandsvurdering av armerte betongkonstruksjoner (f.eks. kloridprofiler), prediktiv modellering (fremtidig kloridinntrenging) og eksperimentelt bestemte kloridterskelverdier (Ccrit) på kjerner hentet fra konstruksjonene med en metode nylig utviklet ved ETH Zürich, Sveits. Denne tilnærmingen brukes på tre bruer i Norge.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesen Vegdirektorateten_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatens vegvesenen_US
dc.relation.ispartofseriesStatens vegvesens rapporter;818
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectMyndighet og regelverken_US
dc.subjectKonstruksjoneren_US
dc.subjectKonstruksjonsteknikken_US
dc.subjectFoU programmet Bedre Bruvedlikeholden_US
dc.subjectLevetidsanalyseen_US
dc.subjectarmeringskorrosjonen_US
dc.subjectklorideren_US
dc.titleLevetidsanalyse av kantdragere for tre brueren_US
dc.title.alternativeModelling Life Cycle Costs for edge beams of three Norwegian bridgesen_US
dc.typeReporten_US
dc.source.pagenumber27en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal