Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSørensen, Michael
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2020-11-03T13:30:51Z
dc.date.available2020-11-03T13:30:51Z
dc.date.issued2009-01
dc.identifier.isbn978-82-480-0951-1
dc.identifier.issn0808-1190
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2686230
dc.description.abstractFormålet har vært å sammenfatte utenlandske anbefalinger om hvordan bykryss bør designes for å sikre gode forhold for syklister, fotgjengere og kollektivtrafikk. I alt 59 vegnormaler og håndbøker fra ni land er gjennomgått. Sammenligning av norske og de utenlandske anbefalinger viser at disse i mange tilfeller stemmer overens. Det er dog mulig å prioritere syklister i større omfang i norske håndbøker. Samtidig finnes det flere krysstiltak med potensial for å forbedre forholdene for især syklister og fotgjengere som ennå ikke er prøvd ut i Norge på systematisk vis eller inkludert i de norske vegnormaler. Det bør lages forsøk med disse tiltak i Norge.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherTØI Transportøkonomisk institutten_US
dc.relation.ispartofseriesTØI rapport;1004/2009
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectKryssutformingen_US
dc.subjectByen_US
dc.subjectSykkelen_US
dc.subjectFotgjengeren_US
dc.subjectKollektivtrafikken_US
dc.titleKryssløsninger i by - internasjonale anbefalinger for å sikre miljøvennlig bytransporten_US
dc.title.alternativeDesign of intersections in cities - international recommendations to secure environment friendly transportation in citiesen_US
dc.typeReporten_US
dc.rights.holderTransportøkonomisk Institutten_US
dc.source.pagenumber125en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Miljøvennlig bytransport - FoU-program (2007-2011) [22]
    Målet med FoU-programmet var å øke kompetansen på miljøvennlig bytransport både i Statens vegvesen og i samfunnet som helhet, og på den måten bidra til mer miljøvennlig transport i byer og tettsteder.

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal