Blar i Vegutforming - FoU-program (2016-2019) på dokumenttype "Report"
Viser treff 1-5 av 5
-
Forebygging av trafikkulykker ved bruk av avansert dataanalyse: Drivere for alvorlige utfall
(BearingPoint;2018/06, Report, 2018)På oppdrag fra Vegdirektoratet har BearingPoint analysert ulykkesrisiko på Europa-, riks- og fylkesveger i Norge. Avansert dataanalyse i form av maskinlæringmetoden HyperCube er benyttet for å identifisere drivere for ... -
Forebygging av trafikkulykker ved bruk av avansert dataanalyse: Fokus på tofeltsveger med betydelig trafikk
(BearingPoint;2018/06, Report, 2018)På oppdrag fra Vegdirektoratet har BearingPoint analysert ulykkesrisiko på Europa-, riks- og fylkesveger i Norge. Avansert dataanalyse i form av maskinlæringmetoden HyperCube er benyttet for å identifisere egenskaper ved ... -
Ny teknologi og vegutforming - Mulige virkninger av selvkjørende kjøretøy for krav til utforming av nye veger
(Report, 2018-02)Denne utredningen inngår i Statens vegvesens FoU program om Vegutforming - arbeidspakke «Framtidsscenario 2030». Bakgrunnen for oppdraget er at ny ITS teknologi og autonome kjøretøy kan utløse behov for endringer i ... -
Prioritering av buss i kryss – eksempelsamling fra Norge og internasjonalt
(Sweco rapport;17.12.2018, Report, 2018-12-17)Prioritering av kollektivtransport er et viktig satsingsområde for å nå målet om nullvekst i personbiltrafikken i de store byene. Denne rapporten viser prinsipper og eksempler på utforming av gatekryss for buss i og rundt ... -
Risikokurver : analyse av utforkjøringsrisikofaktorer på 2-feltsveger
(Statens vegvesens rapporter;171, Report, 2018)I denne rapporten er det analysert forskjellige utforkjøringsrisikofaktorer i kurver. Analysen ser på alle kurver med lavere horisontalkurveradius enn 700 meter på 2- felts europa-, riks- og fylkesvegene i Region Øst. Til ...