Blar i Bylogistikk - FoU program (2016-2021) på emneord "Bylogistikk"
Viser treff 21-25 av 25
-
Nullutslipp fra varedistribusjon i byer innen 2030 - Hvilke virkemidler og insentiver finnes?
(TØI rapport;1738/2019, Report, 2019-12)Regjeringen har satt som mål at innen 2030 skal alle nye varebiler ha nullutslipp og varedistribusjon i bysentra skal være tilnærmet utslippsfri. I denne rapporten har vi utarbeidet anslag på antall biler, transportytelser ... -
Ny vareleveringstjeneste for Drammen sentrum - en samleterminal med tilleggstjenester
(Report, 2018-12)Denne rapporten skal brukes som beslutningsgrunnlag for om - og eventuelt hvordan - det skal gjennomføres et pilotprosjekt knyttet til en ny vareleveringstjeneste i Drammen. Rapporten er laget for å kunne inngå som ... -
Næringstrafikk og tilhørende utslipp og miljøkonsekvenser - Bergen, Stavanger og Trondheim
(TØI rapport;1669/2018, Report, 2018-10)Denne rapporten presenterer trafikkarbeid, utslipp og miljøkonsekvenser for næringstrafikk i Bergen, Stavanger og Trondheim. Arbeidet tar utgangspunkt i eksisterende samferdselsstatistikk fra SSB og utslippstall fra ... -
Prøveprosjekt som metode. Konsekvenser for bylogistikk i Olav Tryggvasons gate, Trondheim.
(SINTEF rapport;2021:00493, Report, 2021-05-31)Prøveprosjekt er brukt som metode i transformasjon av Olav Tryggvasons gate, fra å være en gjennomfartsåre til en miljøgate, for å samle erfaringer om ulike tiltak som skal øke kvaliteten i gaten, økte attraktiviteten for ... -
Varelevering i Drammen sentrum
(Report, 2018-11-12)Denne rapporten er utarbeidet som en del av bylivsprosjektet «Ny vareleveringstjeneste i Drammen sentrum». Rapporten oppsummerer tilgjengelig informasjon om vareflyten inn og ut av Drammen sentrum. Hensikten med rapporten ...