dc.contributor.author | Ragnøy, Arild | |
dc.date.accessioned | 2020-05-20T09:01:39Z | |
dc.date.available | 2020-05-20T09:01:39Z | |
dc.date.issued | 2013-04 | |
dc.identifier.issn | 1893-1162 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2655101 | |
dc.description.abstract | Streknings-ATK er forsøkt i 4 vegtunneler med ulike karakteristika. Effekten på kjørefart er målt. Resultatene viser at effekten er minst like god som for veg i dagen. Det er målt fartsreduksjoner mellom 3km/t og 10km/t. Størst reduksjon der farten var høyest før SATK. Effekten på ulykker er beregnet med en nylig utviklet eksponentialmodell til mellom 11% og 20%. | en_US |
dc.description.sponsorship | Statens vegvesen Vegdirektoratet | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Statens vegvesen | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Statens vegvesens rapporter;142 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Streknings-ATK | en_US |
dc.subject | Tunnel | en_US |
dc.subject | Effekt på kjørefart | en_US |
dc.subject | Ulykkesberegning | en_US |
dc.subject | Statens vegvesen Vegdirektoratet | en_US |
dc.subject | Trafikksikkerhet, miljø-og teknologiavdelingen | en_US |
dc.title | Streknings-ATK i tunnel : målt effekt på kjørefart, beregnet effekt på ulykker | en_US |
dc.title.alternative | Automatic Section Speed Control in Tunnels : Effect on speed and accidents | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.source.pagenumber | 47 | en_US |