Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAune, Mari Johansen
dc.contributor.authorBremdal, Susanne Inger
dc.contributor.authorBølviken, Ingeborg
dc.contributor.authorLien, Pernille Heilmann
dc.contributor.authorTveit, Ida Søgnen
dc.contributor.authorVisnes, Kjersti
dc.coverage.spatialNorway, Oslonb_NO
dc.date.accessioned2019-01-29T11:49:05Z
dc.date.available2019-01-29T11:49:05Z
dc.date.issued2011-08
dc.identifier.issn1892-3844
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2582796
dc.description.abstractRapportens formål er å belyse hvordan Storoområdet fungerer for fotgjengere. På hvilken måte skaper bilveier og kryss barrierer for gående, og hvordan kan infrastrukturen utformes for å prioritere fotgjengere? Vi har gjort analyser av nåværende krysningsmuligheter, og ser hvordan manglende fremkommelighet fører til dannelse av snarveier. Gjennom sammenligninger av luftavstand og faktisk gangavstand ser vi at fotgjengere ofte må gå omveier. Vi viser hvordan fremkommeligheten i området kan bedres, ved å foreslå to nye alternative krysningsmuligheter over Ring 3. Til forskjell fra kartgrunnlaget for bilveier er tilgjengelig kartgrunnlag for å analysere gåendes infrastruktur svært mangelfullt. Den store ulikheten i nøyaktighet på kartgrunnlagene røper hvilke prioriteringer som ligger til grunn for fremstilling av datamaterialet – det er ikke like stor interesse for den gåendes infrastruktur som det er for bilers infrastruktur.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherStatens vegvesennb_NO
dc.relation.ispartofseriesVD rapport;38
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectMyke trafikanternb_NO
dc.subjectFotgjengerenb_NO
dc.subjectVegernb_NO
dc.subjectFramkommelighetnb_NO
dc.subjectPlanleggingnb_NO
dc.subjectByområdernb_NO
dc.subjectStoronb_NO
dc.subjectInfrastrukturnb_NO
dc.titleFritt fram? En studie av gåendes infrastruktur og barrierer på Storonb_NO
dc.typeReportnb_NO
dc.source.pagenumber132nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Miljøvennlig bytransport - FoU-program (2007-2011) [22]
    Målet med FoU-programmet var å øke kompetansen på miljøvennlig bytransport både i Statens vegvesen og i samfunnet som helhet, og på den måten bidra til mer miljøvennlig transport i byer og tettsteder.
  • VD rapport / VD report [59]
    Serien startet i 2011. Siste rapportnummer er nr. 64. Serien fortsetter som Statens vegvesens rapporter.

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal