dc.contributor.author | Preede, Eva | |
dc.contributor.author | Riis, Bodil | |
dc.contributor.author | Ellwood, Kristina | |
dc.contributor.author | Dalene, Torgeir | |
dc.date.accessioned | 2018-10-10T08:41:28Z | |
dc.date.available | 2018-10-10T08:41:28Z | |
dc.date.issued | 2018-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2567309 | |
dc.description | Arbeidet med Byutredning Grenland er gjennomført av Statens vegvesen og Jernbanedirektoratet i fellesskap. | nb_NO |
dc.description.abstract | Byutredningen viser at tettere arealbruk, et mer effektivt kollektivtilbud og bedre tilbud til gående og syklister bidrar til å nå nullvekstmålet for persontransport med bil. Det er nødvendig å kombinere dette med restriktive tiltak på bilbruk, for eksempel bompenger eller parkeringsavgifter.
Byutredningen viser at målet om nullvekst i persontransport med bil gir bedre vilkår for utvikling av attraktive og levende byer med gode knutepunktsfunksjoner. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Statens vegvesen | nb_NO |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Byutredning | nb_NO |
dc.subject | Byområder | nb_NO |
dc.subject | Kollektivtransport | nb_NO |
dc.subject | Myke trafikanter | nb_NO |
dc.subject | Statens vegvesen Region sør | nb_NO |
dc.subject | Jernbanedirektoratet | nb_NO |
dc.title | Byutredning Grenland : Skien, Porsgrunn, Bamble og Siljan | nb_NO |
dc.type | Report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 114 | nb_NO |