E18 Høvik - Frydenhaug : erfaringsrapport fra permanent spunt uten puter
dc.contributor.author | Tvedt, Grete | |
dc.date.accessioned | 2014-03-31T11:57:04Z | |
dc.date.available | 2014-03-31T11:57:04Z | |
dc.date.issued | 2008-04-07 | |
dc.identifier.issn | 1504-5005 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/193322 | |
dc.description.abstract | Rapporten omhandler spuntarbeidene på E18 vei i Lier som er en del av prosjektet ny motorvegbru i Drammen. Veistrekningen er 970 m lang, men på den nordligste enden går veiutvidelsen ut i null. Byggeperioden for "Vei i Lier" var 1.4.2004 - 1.6.2005. Det ble rammet 3 permanente spuntvegger som ble forblendet med betong. Spuntveggene ble avstivet med permanente stag, men det ble ikke benyttet ordinære puter. I stedet ble det benyttet fuglekasser i spuntbukene for å spare plass.Rapporten tar for seg beregninger og målinger sammenlignet med beregninger. Deretter tar rapporten for seg spesielle kontraktsbestemmelser og erfaring med utførelse av arbeidene med fremdrift, kvalitet, HMS og kostnader. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Statens vegvesen | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Teknologirapport;2524 | |
dc.subject | Vegger | nb_NO |
dc.subject | Støttemurer | nb_NO |
dc.subject | Stål | nb_NO |
dc.subject | Spunt | nb_NO |
dc.title | E18 Høvik - Frydenhaug : erfaringsrapport fra permanent spunt uten puter | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 35 | nb_NO |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Teknologirapporter [132]