Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRismark, Marit
dc.contributor.authorSølvberg, Astrid M.
dc.date.accessioned2014-02-03T09:14:06Z
dc.date.available2014-02-03T09:14:06Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/190787
dc.description.abstractI denne artikkelen bruker vi føreropplæringen som eksempel for å belyse hvordan aktører kan skape rom for læring gjennom bruk av dialog. Læringssituasjonen er spesiell ved at de trafikkfaglige forholdene som er utgangspunktet for læring er nært tilgjengelige og kan erfares i ’sann tid’. Vi har studert hvordan dialogen mellom elev og lærer kan fungere som et medium for felles kunnskapsutvikling i denne praksisnære konteksten. Funnene illustrerer hvordan det å anerkjenne hverandre som likeverdige dialogpartnere er en grunnleggende forutsetning for felles meningskonstruksjon. Dissonans i språknivå kan begrense meningsutvekslinger og hemme den typen flyt som er en forutsetning for å oppfatte og handle ut fra et sammensatt trafikkbilde.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherNTNUno_NO
dc.subjectFøreropplæringno_NO
dc.subjectPedagogikkno_NO
dc.subjectOpplæringno_NO
dc.titleLærer og elev i praksisnær opplæringno_NO
dc.typeResearch reportno_NO
dc.source.pagenumber17no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel